vikten
27.03.2014
Hej hej, jag har gått ner massa i vikt, har vägt ca. 60 kg o nu väger jag 49/50kg vad är detta, ja vet inte vad detta betyder

Ungdomsinformatörerna Liselott och Lena svarar
03.04.2014
Hej!
Nu är det omöjligt för oss att svara på din fråga, eftersom vi först och främst inte kan se dig och för att du inte beskriver din situation desto mera - på vilken tid har du gått ner i vikt? Hur lång är du? Har du bantat? etc.
Därför tycker vi att du nu skall gå till skolhälsovårdaren eller till en hälsovårdare vid hvc och prata med henne om saken. Det kan finnas massor av olika orsaker till en viktminskning, det självklaraste är ju kanske att du på flit försökt gå ner i vikt, men det kan finnas också andra så som stress, ätstörning, någon störning i ämnesomsättningen osv. Och du skulle ju kanske inte fråga oss om du själv visste vad viktminskningen beror på..? Gå alltså till en hälsovårdare, hon kan se och undersöka och framför allt diskutera med dig lite mera omgående hur du mår både fysiskt och psykiskt.
Sköt om dig!
Kraaaam hälsar ungdomsinformatörerna Lena och Liselott