??!!
13.03.2019
Hej hej hallåå! Jag är nära vän med en kille alltså bara vänner och vi ska vara någon dag snart! Min bästavän tycker om honom.
Jag är rädd att jag ska såra min bästavän om jag gör någonting.
Vad ska jag göra!! Rädd fö å gör fel

Ungdomsinformatör Ida svarar
18.03.2019
Hej!
Det finns en oskriven regel om att man inte skall göra något med bästa vännens crush (hon har dessutom bokstavligen berättat att hon tycker om honom). Det är väldigt bra att du tänker på att du inte vill såra henne. Om det är så att du har känslor för killen, prata med din vän om det. Före det ens händer någonting mellan er, prata med din bästa vän. Så du med säkerhet vet att du inte sårar henne.
Gå iaf inte bakom ryggen på henne, det kan göra så mycket skada på er vänskap.
Ta hand om dig!
Kram, Ida