Rejected eller va
21.12.2018
Förra året va ja myki me min dåvarande bff men nu dehär åre så ha hen förändrats jättemyki å e int samma person nåmer, hen e som snäll då vi e ba vi två men när de e fler så fösöker hen leka cool eller whatever di flesta i klassen ha förändrats jättemyki (alltså då min ex bff å hens nya gäng) å di tror att di e nå queens nu eller nå. Min ex bästis dissar mej å far me dom andra så ja blir ensam typ men ja har andra vänner som e äkta. Å vi va som rikti close förr å gjo myki saker tsm.. men på bara några veckor förändrades allt. å ja saknar ofc hen ibland men Samtidit vill ja int umgås me personen nåmer ????

Ungdomsinformatör Ida svarar
27.12.2018
Hej!
Det är svårt att säga just varför din ex bff beter sig på de sättet som hen gör. Ibland om man är osäker på sig själv så ”hänger” man med andra och deras beteende,  man vågar helt enkelt inte vara sig själv. Är hen trevlig åt dig när det är bara ni två så ska du absolut inte ta något personligt om hon beter sig på ett annat sätt bland människor. För det bevisar att hon endå tycker om dig, kanske det är då hon vågar vara sig själv?
Som du nämner har du äkta vänner och det är dom som är viktiga. Det kan hända att efter en tid kanske hen (din ex bff) märker att hon dissar dig när ni är bland folk och inser att det är fel. Om du känner att du orkar och vill kan du berätta för henne hur du känner.  Ibland är det så att vänner kommer och går, man växer ifrån varandra. Det kan även hända att ni efter en tid hittar tillbaka till varandra.
Jag förstår helt att du störs av deras beteende, men försök att inte sätta energi på dem. För som jag skrev här tidigare är det dina vänner som är äkta som är viktiga! :)
Ta hand om dig!
Kram, Ida