Det här är inte jag??
05.06.2018
Hej!
Snälla hjälp mig jag ver inte vad jag hålller på med.
Kan börja med att berätta att jag och min pojkvän har varit tillsammans i 2 år och 9 månader. Vi älskar varandra jätte mycket och känner varandra bra vi skulle aldrig lämna varandra.
För ca två månader sen så skickade en kille till mig och vi skrev med varandra och så tänkte vi att vi kunde träffas nån dag och bara umgås som kompisar. Jag berättade också till honom att jag har pojkvän som jag älskar väldigt mycket. Vi har umgåst på kvällar när jag har bott på internat och det har jag tyckt att har varit roligt eftersom att jag har inget annat och göra där. Jag tycker att han är rolig och snäll att vara med. Sist vi träffades nångång före sommarlovet så skrev han till mig att om vi kunde typ chilla lite ute som kramas lite å pussas. Han har frågar det nån gång förr också men jag har sagt nejj aldrig jag har ju pojkvän men att en liten kram kan han få. Men jag vet inte vad som hände riktigt den kvällen hur kunde det bli såhär?? Vi var ute och körde som vi brukade runt i stan och sådär och så var vi vid en liten strand och spelade fotboll och så låg vi ned på gräsmattan och då kom han försiktigt krypandes och låg över mig...jag vet inte varför jag inte reagerade där och sa till åt honom för jag har ju pojkvän!!? Jag tyckte bara att det var skönt att kramas lite...han började även hånglas och gnida sig upp efter mig..jag bara lät honom göra det för jag tyckte det var skönt båda blev rätt så kåta hahah..men jag stannade upp emellan och sa till honom flera gånger att vi borde inte göre det här. Han sa att vi behöver inte säga till någon och nu är du här din pojkvän behöver inte veta. Ja vi låg ju på gräsmattan där och var rädd att nån skulle komma så vi slutade. Sen körde vi vidare till ett annat ställe som han sa att vi skulle stanna på (det var jag som körde) han frågade om vi skulle hoppa till baksätet i bilen å jag sa till honom igen att nä vi kan inte göra det det är dumt mot min pv. Men till sist for vi ändå bak i bilen..han började mysa med mig och sådär och ja tro det eller ej men vi hade ett kort samlag...det var skönt men jag mådde såå illa efter för att jag hade gjort något sånt här fast jag har ettförhållande helt sjukt av mig jag trodde Aldrig något sånt här av mig själv!!?? Vad hände riktigt!?! Mår ännu inte så bra men ändå så förstår jag inte riktitgt på mig för ändå så ångrar jag det inte helt för det var mysigt. Men Är jätte arg å ledsen på mig själv för en sånhär person är inte jag??! ...vi lovade varandra att inte berätta till nån om vad som hänt.
Jag har inte sagt något till min pojkvän om det här för jag vet att han skulle såklart bli skitsur och chockad och göra slut med mig. Och jag älskar ju honom såklart. Det ända jag har sagt till honom är att jag har hittat nån killkompis som jag har umgåst med han blev då redan lite sur för han är såklart rädd att förlora mig och det förstår jag. Men han sa att jag får ha kompis. Men iallafall så skulle jag aldrig lämna honom men är fortfarande jätte arg å ledsen på mig själv för jag har alltid varit ärlig och sagt allt till honom.
Ska jag vara ärlig och säga som det är och han förmodligen säkert gör slut? Eller ska jag bara hålla tyst och låtsas som inget har hänt som jag gör nu? Som sagt gillar min pv jätte mycket.
Eftersom att killkompisen bor långt borta så har vi inte träffast nu men vi skickar fortfarande med varandra och det vet min pv också av. Vi funderade om vi skulle träffas i sommar nångång men eftersom bjåda jobbar in i veckorna går det inte för att vi båda jobbar och på helgerna vill jag vara med min pv såklart. I juli far min pv till mili så då skulle jag ha möjlighet att fara dit till stan och träffa killkompisen men vi tänkte att vi skulle kanske dricka lite då så då kan jag inte köra hem. Han sa att vi kunde ta in på nåt hotell men jag sa till honom att nej vi kan inte göra det för jag kan inte göra så mot min pv.
Vad tycker ni om det här? Jag behöver verkligen någon hjälp. Och förlåt för att det väldigt råddigt skrivit.
Hargjortbortmig

Ungdomsinformatör Ida svarar
08.06.2018
Hej!
Jag förstår att du är arg och ledsen på dig själv. Det är i en knepig sits du sitter i. Ibland så går det fel och ibland gör man misstag. Det gör alla. Det är inget lätt val du har att göra.. Jag tycker att din killkompis varken respekterar dig eller din pojkvän. Om du har sagt åt honom att ”nej, jag har pojkvän” så borde han hålla sig borta. Om han inte klarar av att bara vara din kompis så tycker jag att du ska bryta kontakten med honom.
Du måste välja nu vad du vill göra. Är du 100 % säker på att detta inte händer igen? För om du på nått sätt tror att det kommer att hända igen, så vill jag påminna att det är fel mot din pojkvän. Vilket du säkert redan vet. Det händer ju faktiskt att man träffar någon annan som passar en bättre än den partner man redan har, och då är det ju också dumt att stanna kvar i ett förhållande medan man hela tiden fantiserar om någon annan. Tänk på saken såhär – om du var singel och kunde välja mellan dem – vem skulle du då vilja vara med?
Om du berättar detta för din pojkvän så ja, det kan vara att han gör slut. Han kommer säkert att känna sig sviken och sårad, men han kan också välja att förlåta dig. Men i så fall kan det va att det kommer att ta tid för honom att förlåta dig. Det kanske kommer att ta tid för honom att glömma de. Och det du då måste bevisa är att han kan lita på dig. Det kan vara att ert förhållande kommer att ha en tuff period, men det kan vara att ni kan komma förbi det och att ni blir starkare. Din pojkvän kommer antagligen inte vilja att du ska ha kontakt med din killkompis.
Om du väljer att inte berätta för honom, så ställer jag några frågor här åt dig som du kan tänka över, bara för att hjälpa dig att komma till ett beslut. Klarar du av att behålla en sådan hemlighet från honom? Kan du glömma det? Kommer du att må psykiskt dåligt av att ha denna hemlighet?
Det här valet kan du endast göra. Men kom ihåg att tänka på vad du behöver göra för att du ska må bra!
Kram, Ida