alkopass
11.06.2014
Hei, tänkte fråga om du vet om ya ordnar att tentta alkopass nu på hösten? och på vilket sätt man kan anmäla sig till de?

Ungdomsinformatören Liselott svarar
16.06.2014
Hej!
Just nu hittade jag inga kurser alls inom Yrkesakademin i Österbottens utbildningsområde Turism, kosthåll och ekonomi på webben - vilket troligen betyder att de inte är helt klart planerade ännu. De kommer nog troligen att ha kurser för alkoholpass, men har kanske inte alla datum, föreläsare och andra detaljer klara ännu. I de flesta skolor som erbjuder dylika kurser brukar sådant inte bli helt klart före semestrarna är över, så vi skulle nog rekommendera dig att vänta en månad till eller så, och så kollar du deras hemsidor då igen. Det kan ju också löna sig att skicka ett mejl åt dem med önskemål om en kurs och kanske till och med förslag på tex veckodag eller månad - då kanske chanserna ökar att de ska ha en kurs i höst som passar i din kalender? ;)
Hälsar ungdomsinformatören Liselott
Hej igen, nu hittade jag en kurs för serveringspass (alkopass) vid Optima i Jakobstad. http://www.optimaedu.fi/svenska/vuxna-och-arbetsliv/aktuella-kurser-och-utbildningar/serveringspass-test.html
Hälsar Liselott igen