Inträdesprov
27.05.2014
hejhej! har sökt till novia nu i vår, sjukskötare, och väntar på att få kallelse till inträdesprovet. dock kommer det aldrig något?
får alla kallelse? idag är sista dagen de ska postas och jag har inte fått ännu...
"Kallelsen till urvalsprov postas senast 27.5.2014 för sökande till utbildning inom social- och hälsoområdet."
"Till urvalsprovet kallas fyra gånger så många sökande som det finns nybörjarplatser. De sökande kallas till urvalsprov utgående från poängtalet för skolframgång och första önskemål. "

Ungdomsinformatören Liselott svarar
27.05.2014
Hej!
Kanske du kan vänta till imorgon - sådana där utskick kan mycket väl postas "i sista sekund" (vi vet hur stressigt det kan bli med liknande administrativa uppgifter) och är det med 1:ans post kommer det eventuella brevet i din postlåda imorgon onsdag. Har det inte kommit då, så kan du visserligen ringa och kolla (finns säkert kontaktuppgifter där du läste det om 27:e), men troligen betyder det då att du inte kallats till urvalsprov. Det är också svårt att säga ifall alla sökande kallas till urvalsprov eller bara de som kvalificerar sig till det av de som söker - beror helt på hur många sökande de får varje år.
Hälsar ungdomsinformatören Liselott (som håller tummarna för dig :) )