lärare skit 2
08.04.2014
tack för tipsen! men nu är det så att vår skola är så förbannat liten så att vi har endast två matte lärere en för kort matte och en för lång matte. vi har inga special yndervisnings lärare och min klassförestånare börjar alla sina meningar med ''som fenomen..." vår rektor är jag rädd för. hon gårmar och ropar och man börjar bara stamma i henes närvaro. som du hör så är deta inte lätt att gå här fö man får inte hjälp! fattar enu ingentin

Ungdomsinformatören Liselott svarar
11.04.2014
Hej fattar enu ingentin!
Äschdå vännen, sk*t! Förstår absolut att det inte är lätt det här. Men tycker ändå att du skulle kunna prata med rektorn eller elevvårdsgruppen (en sådan måste finnas i varje skola) - men du kan ju skicka ett mejl om du inte vill prata direkt med henne. För du HAR ändå rätt till mera hjälp i matte, fastän de bara har två lärare och ingen speciallärare! De måste fixa det åt dig om du begär det. Ha tex mamma att trycka på ifall det känns som om de skulle kunna "tala bort dig".
Det kan ju också hända att du skulle kunna få privat hjälp med matten. Kanske någon på en högre årskurs än dig som är duktig i matte skulle kunna hjälpa dig?
Hoppashoppas det blir bättre - inte kul att behöva kämpa så hårt med något!
Hälsar ungdomsinformatören Liselott