USA
22.06.2014
Hej! Nu är det så att jag skulle villja åka till USA när jag blir stor. Skulle villja bli något innom polis / insatsstyrkan eller nattklubb där. Men finns det någon sida här på nätet där man kan läsa om dethär med insatsstyrkan (och om det fins flera slags insatsstyrkor, och där man kan läsa om nattklubb jobb och vad som krävs för det här båda och allt som man behöver veta... SVARA FORT!!!!
fjortiz

Ungdomsinformatören Liselott svarar
26.06.2014
Hej igen fjortiz!
Efter en stunds letande hittade vi lite länkar åt dig.
På Wikipedia finns det massor och åter massor av info om de olika Specia Forces, Attack Forces osv. Börja tex här http://en.wikipedia.org/wiki/Special_Forces_%28United_States_Army%29 och sök vidare på ord som Forces och Army. Väldigt tillförlitlig info, bara den här sidan hade till och med 38 källor. På arméns egna sidor finns också en hel del info, börja tex med den här http://www.goarmy.com/special-forces.html.
Det var lite svårare att hitta jobb-fakta om att jobba på nattklubb, kändes som att 95% av alla länkar innehållande ord om nattklubbsarbetare handlade om brott, rättegångar, mord osv... Men lite hittade vi. Här om att bli nightclub worker (nattklubbsarbetare) eller bouncer (dörrvakt):
http://www.wikihow.com/Become-a-Bouncer-or-Nightclub-Security-Worker
http://thoughtcatalog.com/iris-milanova/2014/01/10-rules-to-follow-when-you-work-in-a-nightclub/
Hälsar ungdomsinformatören Liselott