ya' s personal
12.05.2014
hejsan! nu undrar jag lite över då de permiterar lärare på YA för att de sparar in pengar. gäller det också kuratorerna där? jag förstår int alls hur dom tänker ifall dom gör så;( undraren

Ungdomsinformatören Sanna svarar
19.05.2014
Hej, vi skickar till YA:s vice rektor Boris Ståhl och frågar. Återkommer så fort vi fått svar.
Hälsar ungdomsinformatören Sanna
Här kom ett snabbt och bra svar:
Hej !
De som behöver hjälp av kurator kommer nog även i framtiden att få det. Men det som ändrar efter 1augusti är att ansvaret för kuratorsverksamheten hör till kommunen där skolan finns, enligt den nya lag som träder i kraft från hösten. Så tex för YA enheten i Närpes så är det Närpes stad som har hand om kuratorsverksamheten och i Jakobstads enheten staden Jakobstad osv. Den här förändringen har inget med några sparåtgärder att göra för YAs del.
Mvh,
Boris