utkomsstöd?
07.07.2015
Hej, jag har nyss kommit ur militären(18.6) och är arbetslös, jag har hört talats om något stöd man kan få på en 300-500e när man är färdig med värnplikten vet dock inte var man skall söka detta.

Ungdomsinformatören Sanna svarar
07.07.2015
Hejsan, om du inte redan varit i kontakt med Föregångarna, så ska du ta kontakt dit, men de har semester nu och är tillbaka i augusti. De är till för att hjälpa just i din situation.
Oberoende av om du har en utbildning eller inte så ska du anmäla dig som arbetsökande till arbetskraftsbyrån. Om du har en utbildning kanske du kan få arbetsmarknadsstöd. Men om du inte har en utbildning kan du önska att få börja i en åtgärd så att du får rätt till arbetsmarknadsstöd. Ring den allmänna nummern, eller om du har egna bankkoder så kan du anmäla via nätet.
Hälsar ungdomsinformatören Sanna