Vart ska jag söka mej
22.05.2024
Hej, jag är en 14 årig tjej som har gått vid skolcouch,psykolog och tom kurator. Nuförtiden hatar jag att prata med vuxna på min skola, bor i vasatrakten och undrar hur och om man kan få fast i någon i vasa som psykolog utanför skolan? Tröttisen
Lila Kaki

Ungdomsinformatör Lila svarar
28.05.2024
Hej,
Tack för din fråga. Det är jättefint av dig att du skriver in hit och frågar vart du ska söka dig. Det är inte många i din ålder som inser att den hjälp och stöd de får inte känns rätt just nu och gör beslutet att det är dags att prova på något annat. Det här visar enorm styrka och mognad.
I Vasatrakten kan du vända dig till Ungdomsstationen Klaara där du konfidentiellt och avgiftsfritt får tala med en professionell. Du kan ta kontakt dit via ett elektroniskt kontaktformulär, genom att ringa numret 06 218 1574 vardagar mellan kl. 8.30 och 11.00 eller besöka dem utan tidsbokning vardagar mellan kl. 8.30 och 11.00. Adressen är Vasaesplanaden 17.
Du kan också anonymt chatta med en psykolog via Ärligt talat-chatten, som är öppen varje vecka måndag till fredag kl. 9-12 och 19-22. Du hittar chatten HÄR. Via länken hittar du också ett veckoschema där du lätt kan ta reda på vilka dagar psykologen är anträffbar via chatten.
Hoppas det här var till någon hjälp. Sköt om dig! <3
Styrkekramar, Lila