Arbetspolen
24.01.2014
Detta är angående arbetspolen. Om man blir medlem kan man hoppa av närsomhelst? Eller måste man fortsätta tills man är 18 You know you love me

Ungdomsinformatören Liselott svarar
28.01.2014
Hej I know I love me! ( ;P)
Klart att man kan hoppa av när man vill, det är ju frivilligt att delta. Märker man tex att man kommer att ha ett extra tungt läsår med både läxor och träningar, så kan man hoppa av - och även hoppa in igen när man har det lugnare, som på sommarlovet. Men man kan också pausa, tex över sommarlovet om man har fullt upp med sommarjobb eller bor i någon annan del av landet just då. Då säger man bara till att man inte vill ha några uppdrag under sommaren och så skriver Sanna som håller i trådarna för Arbetspoolen in det i deras register så att de kommer ihåg det när de ska dela ut uppdrag och inte textar dig just då. Gäller också om man brutit benet och går på kryckor i sex veckor eller är på semesterresa eller liknande. Dessutom får man ju nog säga till vilken typ av uppdrag man vill ta emot, tex att man inte kan utföra utesysslor om man har pollenallergi eller inte känner sig bekväm med uppdragsgivaren som man ska städa hos. Pröva på Arbetspoolen hursomhelst, det är jättebra både för att tjäna fickpengar och få arbetserfarenheter infor kommande sommarjobbsansökningar och liknande :)
Hälsar ungdomsinformatören Liselott