Decibel?
10.07.2015
Hej! Hur gammal måste man vara om man skulle vilja fråga efter sommarjobb på Decibel? Vad ska man ha för erfarenhet, hurudan ska man vara? Skulle älska att svara på frågor åt folk som t.ex undrar om sin sexualitet, eller skriva om vardagslivet och t.ex feminism.. i grund och botten är jag bara väldigt passionerad om allt ni gör här på decibel :) Intresserad

Ungdomsinformatörerna Liselott och Sanna svarar
13.07.2015
Hejsan kära intresserad
Va kul att du gillar vårt jobb :)
Sommarjobb på Decibel kan man söka via Korshoms kommun. Ansökan brukar öppnas strax efter nyåret och pågå ungefär till sportlovet. Man ser mera info om det på Korshoms kommuns hemsida. Det som oftast har varit viktigt är att man kan båda språken eftersom man ev kan hamna på lite översättning och att hjälpa till med frågor. Men vi vet inte från år till år om vi får söka någon sommarjobbare så vi kan inte lova att chansen kommer igen i nästa år. Men håll utkik på kommunens hemsidor där efter nyåret och sätt jätte gärna i din ansökan :)
Vi behöver alltid sk. "storasystrar" och -bröder, det betyder att du frivilligt är med och hjälper oss att besvara frågor. Vi skickar en fråga till dig på mailen och du svarar och så sätter vi in ditt svar under frågan. Tyvärr kan vi inte betala någon lön åt våra experter, men de som är med tycker att det är så givande att de gör det iaf. Om du vill bli en av våra storasyster experter så kan du höra av dig via mail till oss. decibel@korsholm.fi
Hoppas vi hör mera av dig!
Kram från ungdomsinformatörerna Sanna och Liselott