Eos sommarläger
08.12.2014
Hej, skulle vilja jobba som lägerledare i sommar, speciellt på eos skulle det va kul, vart ska jag vända mig? E jag för ung? Behövs utbildning osv.
Vänliga hälsningar

Ungdomsinformatören Liselott svarar
09.12.2014
Hej!
Jag har skickat din fråga till Lory, som jobbar på Nykterhetsförbundet Hälsa och Trafik som är just de som håller i trådarna för Eos :D Så hon svarar säkert så fort hon hinner!
Angående andra läger än bara Eos, så svarade jag just på en liknande fråga, checka här: http://www.decibel.fi/vaga-fraga/fragor-och-svar/studierna/dromyrket-2/sommarjobb-15
Hälsar ungdomsinformatören Liselott
Hej!
Om du ska jobba som lägerledare på Eos-läger är det viktigt att du vill arbeta med barn i lågstadieåldern. Det är en fördel om du har någon erfarenhet av att leda barngrupper. Att ha deltagit t.ex. i utbildningar för Power Club-ledare eller om någon annan barnledarskolning kan också vara en merit.
Det är vanligen många som söker till Eos-lägerledare och åldern kan ibland vara avgörande. Om det är många äldre ungdomar med erfarenheter som söker kan de möjligen ha större chans att få jobba, men vi tycker absolut att du kan visa intresse när du är 16 år och intresserad. Vi anställer nämligen också hjälpledare och mogna 16-åringar kan få chansen att pröva på att ta ansvar för vissa saker på lägren.
Du kan skicka din ansökan per e-post till Eos-redaktören susan[at]eoswebben.fi eller per post till Eos, Tegelbruksgatan 47, 65100 Vasa.
Hälsar Lory