Felaktiva svar på alla frågor!?
18.10.2023
Hej, jag har ställt ett par frågor här på decibel och beskrivit olika saker mycket tydligt som exempelvis i en fråga skrev jag att inte har mycket muskler men i svaret var det skrivet att jag sagt att jag har mycket muskler och så gick svaret helt efter det. Samma med mina andra frågor att min information blir helt omvänd och då är ju svaret inte hjälpsamt överhuvud taget. Svaren var skrivna av Julia och Tessi.Jag vill bara ha hjälp med mina frågor men det får jag inte, Vad ska jag göra då? osäker

Hälsovårdare och sexualrådgivare Tessi svarar
18.10.2023
Hej,
Jag kan enbart uttala mig om svaren som jag själv skriver, och tycker att det är synd om du upplever att du inte har fått de svar du önskade eller ville ha. Om någonting blir oklart så kan du alltid skriva en kommentar på frågan/svaret, för givetvis händer det att jag/vi helt enkelt läser "fel" eller fokuserar på "fel" sak i frågan och då är det bra om man ber oss förtydliga - precis som det skulle gå till om vi skulle tala face to face..
Ett av problemen med denna form av kommunikation är ju att man inte kan se varandra, så den som ställer frågan har ingen möjlighet att se om vi förstår, och vi har inte heller möjlighet att ställa följdfrågor. I "vanlig" kommunikation skulle dessa saker förstås redas ut betydligt lättare, men tveka inte att be oss förtydliga eller att skriva en kommentar om du upplever att vi svarat på fel sak.
I det svaret jag gav dig på din fråga är jag dock osäker på vad det är du är missnöjd med i svaret. Jag gav ett så gott och täckande svar jag kunde på basen av den informationen du gav mig - Du skrev för visso att ni INTE har haft sex, MEN med tanke på både behandling och saker ni/du kan tänka på framöver (sädesvätskans påverkan på pH-värdet och p-pillrens påverkan på slemhinnorna) så tycker jag att jag svarade på frågan. Jag listade eventuella orsaker samt eventuella lösningar, men givetvis kan jag inte ge dig den exakta orsaken till dina problem eftersom jag inte har möjlighet att undersöka dig. Men förtydliga gärna vad du upplever att felet var och så skall jag svara enligt bästa förmåga.
Hälsningar
Tessi