Jobb - ska jag försöka?
28.04.2016
Hej!
Jag ska provanställning på subway, och är så nervös. Har aldrig jobbat med service förr eller haft ett jobb och nu ska jag på provanställning! Vad gör man? Förväntar dom sig att jag ska kunna allt? Jag har ju aldrig använt en kassa? Har så svårt att prata med människor..men försöker verkligen bli bättre på de. Tyckte intervjun gick helt okej, och jag vill verkligen ha jobbet då jag tar studenten nu till Juni.
Hur ska jag göra? Ska jag gå? Är redan så nervös..
Med vänlig hälsning, olivia.. Olivia

Ungdomsinformatören Sanna svarar
29.04.2016
Hej Olivia. Klart du ska pröva och det kommer att gå jätte bra :) Helt säkert.Du behöver inte vara nervös, de kommer helt säkert att gå genom med dig exakt vilka arbetsuppgifter som hör till dig. Och är det något som blir oklart eller om du glömmer bort vad de sagt så ska du genast fråga. Det är alltid bättre att fråga än att inte göra något alls eller kanske hitta på eget system då man glömt vad de sagt. Alla glömmer och är nervösa i början, det hör till. Man gör bättre ifrån sig då man är lite nervös ;)
De har säkert haft otaliga nya personer på jobb där, de vet att ingen kan allt när de börjar. Man lär sig an efter, så är det för oss alla. Kassan kommer du att lära dig i ett nafs, och det där att prata med folk, du ska ju inte prata så jätte mycket utan bara fråga vad de vill ha, vilket bröd, om de vill ha rostat, grönsaker, dressing, kryddor och sånt. Det kommer du att klara med glans! Det räcker att du ser glad ut, möter folks blick och säger hej vad får det lov att vara eller vad man nu säger där. Du får säkert också vara par med någon annan som jobbat en tid där så då kan du kolla in hur hen gör och så gör du likadant. Frågar på samma sätt osv.
Intervjun gick alldeles säkert jätte bra och det är därför de vill ha dig på det här jobbet :) Andas lugnt, sänk axlarna och sätt på ett leende och gå fram och gör det du ska <3
Jag håller tummar och tår!!!!
Varma kramar från ungdomsinformatören Sanna