kemppi
11.07.2016
hej
var kan jag hitta en begagnad eller ny kemppi mig svets skulle vilja ha kemppis pss5000 med migenhet och tig enhet men det är svåra att hitta och de är dyra så det skulle löna sig att köpa skilt mig och tig svets svetsen skulle hällst vara under 1000 euro men det jör inte så mycket om det åker över det

Vik. ungdomsinformatören Alexandra svarar
12.07.2016
Hej,
det här var ett ämne som varken vi ungdomsinformatörer eller någon av våra experter kan svara på. Det blev ett helt nytt språk för oss här på kontoret :) Men jag började fundera på några saker: går det att kolla t.ex findit.fi eller tori.fi? Finns även andra liknande sidor var du kan hitta det mesta begagnat och du kan lägga ut annonser att du söker just en sån svets.Det finns nog någon sådan sida för just maskiner också. Det går bra att googla nåt i stil med "hintavertailu kemppi" och såna saker så ser du olika sidor från Finland.
För att få det billigare kanske det finns någon vän du kan köpa tillsammans med? För att få det bästa svaret varifrån du kan köpa och hur du kan gå tillväga är att kontakta någon expert inom området. Du kan ringa eller maila någon på t.ex något företag och fråga.
Jag hoppas du hittar någon som du kan fråga av som är insatt i ämnet och att du hittar vad du söker efter :)
Hälsningar,
Alexandra