Orolig över sommarjobb
03.01.2016
Hej! Jag är en kille på 15 år och jag skall söka sommarjobb men jag har blackout över vart jag skall söka och hur och när...
Ge mig tips på vart jag kan söka för jag är helt TOM. Hjälp mig snabbt så jag har god chans. ds

Ungdomsinformatören Sanna svarar
05.01.2016
Hej, vi ska forska vidare lite. Angående det du har i hemliga rutan så visst ska vi det :) Mera info om det kommer nog senare på sidorna.
Hälsar ungdomsinformatören Sanna
Hej! Du är redan på rätt spår att desto tidigare du börjar söka desto bättre! Det är aldrig lätt och veta var jobben finns men det är bara att börja i någon ända. I din kommun kan det rekommenderas att nu som då kolla "Fritid och kultur i xxx" på facebook när sommaren närmar sig (och du ännu inte har jobb) för där meddelas det troligen om det söks sommarjobbare någonstans.
Snabba förslag så är 4H (nordpoolen), alla butiker, alla växthus, jordgubbsplantagen, folkhälsan (lekledare), båtmuseet. Där är några förslag. Att redan ringa runt till alla ställen är en mycket bra början. Det brukar dessutom lyckas bättre om man besöker de olika ställena så att de får se vem man är och då har man också lättare att göra ett gott intryck.
Lycka till Hälsar Kristoffer