söker extraknäck
11.01.2017
Hej! Jag söker efter något extra jobb som jag kan göra på kvällarna. För flera år sen så fick man skruva ihop små saker till olika företag, för en liten summa. Vet någon om det finns något liknande jobb i eller nära Jakobstad? Skulle vara bra om jag kan göra det hemifrån. Anna

Ungdomsinformatören Sanna svarar
27.01.2017
Hejsan, vi håller på och samlar ihop en massa information om sommarjobb i Österbotten. Du kan läsa mera om vad man ska tänka på när man söker jobb på våra info sidor HÄR. Sen kommer vi att ha en lista med ställen var man kan söka jobb, webbsidor, företag mm på vår "På gång" sida, håll utkik där också. Jag sätter ännu med en lista med bra länkar där du kan söka vad det finns för jobb inom ditt område.
Kolla:
indeed.fi
te-palvelut.fi
jobben.fi
Det lönar sig också att fundera om man har nån bekant eller släkting eller nån som känner nån som jobbar nånstans där det kanske kunde finnas något jobb. Man ska dra i alla trådar man kommer på. Det låter som något slags underleverantörs jobb det du tänker på. Ta kontakt till företag, fabriker och andra ställen där de kunde tänkas ha sådana jobb. Det kan vara lite svårt att hitta sånt som man kan göra hemma, eftersom många sådana jobb far till olika skyddsverkstäder som Kårkulla.
Jag fyller på här under om det kommer fram något mera.
Kram ungdomsinformatören Sanna