solhörnan
05.01.2015
Var kan man söka sommarjobb till solhörnan? Hinner fylla 16 år så vill jättegärna ha ett jobb i sommar. Vet bara inte hur man söker dit! Hjälp mej!! jobb

Ungdomsinformatören Sanna svarar
09.01.2015
Hej, Nu var du just rätt ute, på måndagen den 12.1 kommer ansökningarna att öppnas för sommarjobb i Korsholm 2015. Finns på kommunens hemsida under "arbete". Hör av dig hit på nytt om du inte hittar. Det finns ett formulär där man fyller i sina uppgifter och vart man vill söka jobb. Sen kan det nog också löna sig att ta direkt kontakt till det ställe man skulle vilja jobba så att de vet att man sökt dit och kanske får de lite mera info om dig på det sättet och kommer ihåg dig sen då de ska välja vem som får platsen/platserna.
Lycka till! Hälsar ungdomsinformatören Sanna