sommarjobb
25.04.2015
Hej! Jag har panik nu för jag har inget ordentligt sommarjobb... Kan man ännu söka sommarjobb via arbetspoolen? O hur funkar den? Vem ska man ta kontakt med o hur?
/ 17 årig tjej

Ungdomsinformatören Sanna svarar
29.04.2015
Hejsan, jag vet att det är jätte svårt att hitta sommarjobb och att det är många som inte hittat fast de varit aktiva och sökt. Om du går in på din kommuns hemsida och skriver in Arbetspoolen i sökrutan så kommer du till Arbertspoolen i din kommun och där står vart du ska ringa och när de har telefontid. Om du inte hittar går det också att ringa via kommunens växel.
Det lönar sig absolut att ta kontakt till Arbetspoolen. Sen kan du också försöka sätta upp lappar i butiker och på hvc att du kan komma och hjälpa till med trädgårdsarbete, städning och barnvakt mm.
Hoppas det reder upp sig.
Hälsar ungdomsinformatören Sanna