Sommarjobb 2
09.12.2015
Hej, jag ställde frågan om sommarjobb vid sale, och ni gav mig än länk om var jag kunde hitta en blankett. Men jag kunde inte hitta blanketten. Kan ni snälla länka direkt eller beskriva var jag huttar den? Lulu

Ungdomsinformatören Sanna svarar
10.12.2015
Hej igen
Du har så rätt den finns inte på länken. Jag kollade upp med min kontakt som inte heller visste att den inte finns där hela tiden. Den har tydligen inte öppnats ännu. Men chefen i den butiken dit du tänkt sa att du bra kan lämna ansökan till henne i butiken. Du säger i kassan vad det gäller så ger de vidare till chefen. Du kan ju gå in där och fråga om de har någon färdig blankett i butiken som du kan fylla i eller om du kan skriva en egen eller om du måste vänta tills de öppnar ansökan på länken du fick i förra svaret.
Här hittar du lite tips på vad du ska tänka på när du skriver en jobbansökan: http://te-palvelut.fi/te/sv/arbetssokande/hitta_jobb/jobbsokningstips/ansokan_cv/index.html
Det här var ju den förra länken: https://www.s-kanava.fi/web/s-ryhma/avoimet-tyopaikat-etusivu
Hälsar ungdomsinformatören Sanna