Sommarjobb
23.04.2020
Jag studerar psykologi och funderar nu över var jag kan söka sommarjobb som psykologistuderande. Gärna något som passar till mina studier så jag kan få yrkeserfarenhet. Jag bor och har familjekontakter i Vasa, Korsholm och Jeppis och kan därför bo där i sommar. Har ni tips? :) sommarjobb

Ungdomsinformatör Ida svarar
23.04.2020
Hejsan!
Vad än du jobbar i sommar så kommer det hur som helst att ge dig erfarenheter som du har nytta av i framtiden. Fastän det inte skulle vara det optimala och det mest spännande jobbet - så får man ju lära känna nya personer, ett nytt ställe och se hur allt fungerar. Jag sätter två länkar här nedanför där du kan se olika arbetsannonser. Dessa länkar kan du kolla ofta, för den uppdateras ändå ganska ofta. I dessa tider kan det vara svårt att hitta något jobb och vi vet som sagt inte hur sommaren kommer att se ut.
https://www.kuntarekry.fi/se/
https://paikat.te-palvelut.fi/tpt/?lang=sv
Finns det några ställen som du vore intresserad av att jobba vid? Något ställe som ni har kommit i kontakt med via studierna? Ring eller skicka ett mail med CV dit. Det viktiga är att du tar kontakt med ställen, för då vet dom att du finns. Ifall det inte skulle finns just nu något sommarjobb vid dessa ställen som du tar kontakt till, så kanske dom ringer i mitten på sommaren när de märker att de behöver anställa någon eller att någon hoppar i och då kommer dom att fundera ifall det finns någon som har tagit kontakt redan.
Lycka till!
Hälsningar Ida