Youtuber
10.12.2014
Hej! Nu undrar jag om man kan få arbete innom youtube (som en som spelar spel //pewdiepie) Och typ som HattonGames https://www.youtube.com/channel/UCgIF7x7l62iQfaknRf4TDgQ
Anomaly https://www.youtube.com/channel/UCcqsx0NjdN3Ng9Nd8VSOlXg
vet inte om de får pengar för det. men jag skulle vilja bli som //dem + få pengar. ja.... tank och hej fjortiz
Jonny Bjorkstrom
Teknikexperten Jonny svarar

Ungdomsinformatören Sanna svarar
12.12.2014
Hej, vi ska fråga vår teknikexpert Jonny om han känner till nåt om detta, hans svar kommer här under så fort vi får det.
Hälsar ungdomsinformatören Sanna
Hej!
Youtube anställer ingen för att spela spel. Däremot kan du tjäna pengar genom Youtube ifall du laddar upp ett riktigt bra videoklipp där du t.ex. spelar spel. Efter en tid börjar förhoppningsvis tittarsiffrorna på videon stiga och då blir även företag intresserade av att lägga in reklam i samband med ditt klipp och då kan du tjäna pengar.
Läs mer här:
https://www.youtube.com/yt/creators/sv/revenue-basics.html#yt-creators-topics-about-card-1
H. Jonny