onanering
20.07.2014
hej decibel :D ni har en jäättebraa sida :) men ja undrar om man kan "tröttna" på att onanera? kan man onanera för ofta? din kompis

Ungdomsinformatören Lena svarar
23.07.2014
Hej din kompis!
Tack för berömmet, kul att du gillar oss! :)
Visst kan man "tröttna" på att onanera, om man får för mycket av det goda. ;) Nej, men så är det ju med en massa saker - man orkar hålla på "flitigt" en viss tid, men så tröttnar man i något skede. Rent fysiologiskt är det inte på något sätt farligt att onanera ofta, men det kan kanske bli "tråkigt" i längden - speciellt om man håller på på samma sätt från gång till gång.
Om onaneringen känns ensidigt och du börjat tröttna, är det kanske skäl att ta en paus på några veckor/månader och se om lusten kommer tillbaka. Det kan också hjälpa att variera på sättet man onanerar på - prova på lite olika saker. Läs mera på våra sidor om Onani, där får du kanske tips på nya sätt du kan prova på.
Fråga mera bara om du funderar på något!
Hälsar ungdomsinformatören Lena