Onani
21.07.2014
När jag onanerar på det sättet att jag kniper med benmusklerna ( så jag kommer åt klitoris från insidan ) och masserar klitoris på samma gång så kommer jag alltid. Men när jag pullar så kan jag inte komma. Vad kan det bero på? Jag tycker det är helt skönt och sådär men jag kommer inte. Miss. LillaJag

Ungdomsinformatören Lena svarar
23.07.2014
Hej Miss. LillaJag!
Det finns inget rätt eller fel när det gäller onanering. Det är inget fel på dig även om du inte kommer när du pullar. Det känsligaste stället på en tjejs kropp är klitoris och ofta onanerar tjejer just genom att gnugga eller smeka dem. Det är faktiskt en hel del tjejer som inte får orgasm om inte klitoris stimuleras - det är inget konstigt med det.
Det är också mycket individuellt vad man gillar när det gäller onanering. Det finns flera olika sätt att göra det på och det ena är inte bättre än det andra. Huvudsaken är att man själv tycker att det är skönt. Kom ihåg att det inte heller är viktigt att varje gång få orgasm, man kan lika bra njuta av beröringen och av att lära sig känns sin kropp ibland.
För att inte "fastna" för ett visst sätt är det också bra att variera sättet man onanerar på ibland. Då kan man hitta nya saker som man tycker känns sköna och kroppen får uppleva olika stimuli så den inte blir van med bara ett sätt.
Läs gärna också våra sidor om Onani.
Njut av sommaren! ;)
Hälsar ungdomsinformatören Lena