Kan nån snälla svara
23.03.2024
Hej jag och min kille låg under min mens han kom inuti, vi använder ej nåt men efter köpte vi akut piller och dagen efter stannade min mens , inget kom mer jag vet ej vad jag ska göra ? Vanessa

Hälsovårdare och sexualrådgivare Tessi svarar
25.03.2024
Hej,
Du skriver att ni hade oskyddat sex under din mens och att du sedan tog ett akut p-piller. Eftersom dessa piller innehåller förhållandevis mycket hormoner så är det helt normalt att de påverkar mensen och det betyder inte att någonting skulle vara fel. Du skall komma ihåg att pillret kan påverka din mens även under de kommande månaderna så att de antingen kommer "för tidigt" eller "för sent" och det enda du behöver göra är att följa med. Kom också ihåg att man alltid skall göra ett graviditetstest då det har gått tre veckor sedan man tog pillret (oavsett om man har haft någon blödning eller inte.) Det skall man göra för att vara helt säker på att man inte är gravid. (trots att det låter osannolikt i ditt fall.)
Se till att ni skyddar er i fortsättningen så behöver ni inte oroa er.
Kram,
Tessi